Sunday, January 11, 2009

Money 钱

I like this dissertation. I think it is meaningful and creative sentence. So I post it to let everyone to read through it.

It can buy a House
But not a Home

It can buy a Bed
But not Sleep

It can buy a Clock
But not Time

It can buy you a Book
But not Knowledge


It can buy you a Position

But not Respect


It can buy you Medicine

But not Health

It can buy you Blood

But not Life

It can buy you Sex
But not Love

So you see money isn't everything.

I tell you all this because I am your Friend,
and as your Friend I want to take away your pain and suffering.....

so send me all your money and I will suffer for you

A true Friend than me you will never find.



(Chinese Translation)

可以用來買房子

但是不能買一個家

可以用來買床

但是不能買睡眠

可以用來買時鐘

但是不能買時間

可以用來買書 

但是不能買到知識

可以用來買職位 

但是不能買到尊敬

可以用來買藥 

但是不能買到健康

可以用來買血

但是不能買回生命

可以用來買性行為

但是不能買到真愛


所以金錢不是萬能的 

我之所以告訴你這些道理,是因為我是你真正的朋友

而身為你的朋友,我想要消除你的痛苦
免除你所受的折磨
所以把你的錢都 
寄來吧! 
我決定替你承受
這一切痛苦...... 

你再也不會找到任何一個比我更真心的朋
我只收現金,謝謝!


No comments: